Češi slevy milují

25.03.2019

Jestli jsme v něčem skutečně mistři, tak v nakupování se slevou. Podle průzkumů agentury GfK se objem zboží, které čeští zákazníci nakoupí v nejrůznějších slevových akcích, blíží polovině. Konkrétně ve 3. čtvrtletí loňského roku dosáhl objem prodaného akčního rychloobrátkového zboží 47 procent všech nákupů v této kategorii. Pro srovnání na Slovensku dosáhl objem prodaného akčního zboží ve stejném období jen 36 procent. Ještě méně nakupují v akcích naši další sousedi, například balené potraviny a drogerii nakupují Rakušané ve 32 %, Poláci ve 20 % a Němci dokonce jen v 17 % případů, zatímco stejné zboží čeští zákazníci nakupují v 51 % nákupů.

Stále větší roli v hledání výhodných nabídek hraje také internet. Slevy už nehledáme na jen letácích, které najdeme v poštovní schránce, ale slevové kupóny dostaneme přímo do aplikace ve svém chytrém telefonu, nebo je najdeme ve svém počítači díky mailovým rozesílkám informací. Existují i specializované weby, které obsahují přehledně informace o slevách v různých obchodních řetězcích rozdělené podle typu zboží. Nakupování je tak jednodušší a hlavně levnější. Hodně zákazníků si nejdříve projde slevy a za plné ceny nakoupí jen takové výrobky, které nutně potřebují, a momentálně v akci není.

Přesto bychom si měli dávat pozor na to, zda jsou slevy pro nás skutečně výhodné. Některé akce typu „kup 2 a třetí máš zdarma“ se nám nevyplatí, pokud dané zboží nestačíme včas spotřebovat. Kupovat bychom měli i v akcích jen to, co skutečně potřebujeme, protože Češi jsou bohužel velmi „úspěšní“ i ve vyhazování potravin. Odhaduje se, že tři čtvrtiny českých domácností vyhazují nespotřebované, nebo prošlé potraviny. Některé eshopy tak již nabízejí se slevou zboží „na poslední chvíli“, tedy zejména potraviny, kterým končí datum spotřeby. Je třeba přitom rozlišovat mezi informací „Spotřebujte do“ a „Minimální doba trvanlivosti“. Zatímco v prvním případě by konzumace po datu spotřeby mohla být zdraví nebezpečná, v druhém případě se může jednat o výrobky, které jsou zcela v pořádku a dále použitelné. Pokud budeme využívat informace, slevové kupóny a nakupovat s rozumem, můžeme hodně ušetřit.

Doporučili byste někomu tento článek? Sdílejte ho na svém Facebooku!




Všechny články

Chytrý nákupní seznam Shoppka

Shopka je chytrý nákupní seznam. Umožňuje vám snadno sdílet nákupní seznamy s členy vaší rodiny či domácnosti. Vytvořte si seznam na webu www.shoppka.com nebo ve svém mobilu a snadno jej sdílejte jedním kliknutím. Aplikace funguje na všech mobilních zařízení s Androidem a na iPhonech nebo ve webovém prohlížeči. Všechny funkce jsou zdarma a nevyžadují žádnou registraci.

Mobilní aplikaci můžete stahovat z Google Play a App Store.